Željeznička infrastruktura dobila je saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj za potpisivanje ugovora o rekonstrukciji deset tunela na pruzi Nikšić–Podgorica sa austrijskom kompanijom Por tehnobau /Porr Technobau und Umwelt/. Ugovor je vrijedan 4,35 miliona eura i finansiraće se iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, a radovi će biti završeni za sedam mjeseci. Željeznička infrastruktura intenzivno radi na rekonstrukciji pruge Nikšić–Podgorica, i u tom pravcu je usmjerila i angažovala sve raspoložive kapacitete. U narednih nekoliko dana potpisaćemo ugovor o rekonstrukciju 20 putnih prelaza sa kompanijom Železničko gradbeno podjetje iz Ljubljane vrijedan 750 hiljada eura, a već danas smo dobili saglasnot EBRD za potpisivanje ugovora o rekonstrukciji deset tunela. U kompaniji su zadovoljni postignutim cijenama za ugovore, jer su racionalizacijom i domaćinskim odnosom, u poređenju sa procjenjenim vrijednostima, ostvarili uštedu od preko 2 miliona eura.
Željeznička infrastruktura dobila je saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj za potpisivanje ugovora o rekonstrukciji deset tunela na pruzi Nikšić–Podgorica sa austrijskom kompanijom Por tehnobau /Porr Technobau und Umwelt/.
Ugovor je vrijedan 4,35 miliona eura i finansiraće se iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, a radovi će biti završeni za sedam mjeseci.
„Željeznička infrastruktura intenzivno radi na rekonstrukciji pruge Nikšić–Podgorica, i u tom pravcu je usmjerila i angažovala sve raspoložive kapacitete. U narednih nekoliko dana potpisaćemo ugovor o rekonstrukciju 20 putnih prelaza sa kompanijom Železničko gradbeno podjetje iz Ljubljane vrijedan 750 hiljada eura, a već danas smo dobili saglasnot EBRD za potpisivanje ugovora o rekonstrukciji deset tunela«, rekao je predsjednik Odbora direktora ŽICG, Zarija Franović.
U kompaniji su, kako je dodao, zadovoljni postignutim cijenama za ugovore, jer su racionalizacijom i domaćinskim odnosom, u poređenju sa procjenjenim vrijednostima, ostvarili uštedu od preko 2 miliona eura. »To će nam omogućiti da ostatak alociramo na realizaciju veoma značajnih kapitalnih projekata u Željezničkoj infrastrukturi«, kazao je Franović.
Prema njegovim riječima, rekonstrukcijom deset tunela, linija Nikšić-Podgorica biće dodatno konkurentnija i atraktivnija u okviru intermodalnog transporta roba. „Rekonstrukcijom će se proširiti njihov profil, što će omogućiti prolazak i najvećih high-cube kontejnera. To će dodatno doprinijeti povećanju konkurentnosti ove linije u okviru intermodalnog prevoza ali i povećanju atraktivnosti ovog dijela Crne Gore kao investicione destinacije«, naveo je Franović.
Poznato je, kako je dodao, da ovim dijelom Crne Gore, kuda prolazi pruga gravitira preko 40 odsto stanovništva Crne Gore, a u blizini su i veoma značajni industrijski i proizvodni centri.
»Ako tome još dodamo da se intenzivno radi na izradi fizibiliti studiji (Feasibility study) za izgradnju pruge Nikšić-Čapljina, što bi omogućilo izlazak na panevropski koridor 5C, možemo zaključiti da je rekonstrukcija pruge i njeno prilagođavanje savremenim uslovima transporta od izuzetnog interesa za Crnu Goru u cjelini«, ocijenio je Franović.